Pomysłowość specjalistów od PR w kwestii nowych sposobów na reklamę zdaje się nie mieć granic. Bank Standard Chartered zasponsorował wyprawę na Mount Everst dwójce himalaistów, by ci sprawdzili działanie mobilnej aplikacji Breeze jej działanie w tak nieprzyjaznych warunkach.
Breeze to aplikacja mobilna stawiająca na prostotę. Jej twórcy obiecują brak specjalistycznego żargonu, czy niepotrzebnych utrudnień. Zamiast tego mamy prostotę i funkcjonalność. Z poziomu aplikacji możemy nie tylko sprawdzić saldo, wysyłać pieniądze, czy znaleźć bankomat. Ciekawą funkcjonalnością jest ustawienie wygodnych alertów, dzięki któryn nie zapomnimy o spłacie raty kredytu, wysłaniu pieniędzy córce, czy zapłaceniu rachunków.
Jednak Breeze to również jedna z ciekawszych kampanii reklamowych w osotatnim czasie. Standard Chartered postanowił wysłać dwóch uznanych we wspinaczce Argentyńczyków parających się wspinaczką, by zweryfikowali, czy aplikacja poradzi sobie w każdych warunkach. Transakcje na najwyższym poziomie miały miejsce na dwóch wysokościach. Sześć i pół tysięcy metrów nad poziomem morza himalaiści kupili akcje i dokonali przelewu, a na wysokości ośmiu tysięcy metrów sprawdzono stan konta po tych operacjach.
Horacio Luis Cunietti i Horacio Galanti dzięki swojemu wyczynowi trafili na karty Księgi Rekordów Guinessa. Otwiera to pewnego rodzaju nowe drzwi dla reklamy w świecie finansów. Głębinowa wymiana walut, podjęcie kredytu w kosmosie możliwości jest wiele. Tylko czekać, aż ktoś pójdzie w ślad banku Standard.