Sektor bankowy w Polsce lubi i przede wszystkim potrafi zaskakiwać. Często dowiadujemy się o nowych pomysłach na jego funkcjonowanie, w tym na komunikację z klientem. Największy bank w naszym kraju, PKO BP, umożliwia swoim klientom od jakiegoś czasu, załatwianie bankowych spraw na… Facebooku.
Chyba już żaden bank nie ogranicza się do obsługiwania klientów w swoich stacjonarnych placówkach. Dają im możliwości rozwiązania problemów za pośrednictwem internetu, kanałów mobilnych itd. Ważną rolę w tym procesie odgrywają również media społecznościowe i coraz więcej instytucji finansowych bierze to sobie do serca. Wśród nich jest PKO BP, które uruchomiło specjalną aplikację na Facebooku. Pozwala ona klientom banku z profilami na tym portalu, załatwienie różnych spraw związanych z bankiem, właśnie za jego pośrednictwem. Trzeba przyznać, że pomysł wydaje się dość trafiony. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę częstotliwość logowania się na tym portalu społecznościowym, która statystycznie jest całkiem wysoka.
Jak to wszystko działa w praktyce? Aplikacja posiada listę pytań dotyczących różnych problemów, a także odpowiedzi na nie. Można również obejrzeć filmiki instruktażowe albo wypełnić formularz kontaktowy do banku. Za jego pośrednictwem możemy zgłosić problem, który nie został uwzględniony na wspomnianej wyżej liście. Jest on następnie zapisywany na serwerach banku.
Przedstawiciele PKO BP zapewniają, że taki sposób rozwiązywania problemów, jest nie tylko wygodny, ale również bezpieczny. Ciekawe, który z banków jako następny, rozwinie w ten sposób swoją komunikację z klientami na portalach społecznościowych.