Bezpieczeństwo w krajowej bankowości elektronicznej nie pozostawia większych zastrzeżeń. Transakcje finansowe przeprowadzane z poziomu komputera lub urządzeń mobilnych, są względnie bezpieczne. Jeśli występują jakieś uchybienia, zazwyczaj wynikają z winy klienta, a nie bankowych zabezpieczeń. Podpowiemy, jak można skuteczniej zadbać o bezpieczeństwo transakcji.
Nie powinno nikogo dziwić, że najbezpieczniej uda nam się przeprowadzić transakcję za pomocą bankowych aplikacji mobilnych. Podobnie jak w przypadku raczkowania bankowości internetowej, instytucje finansowe chcą przekonać klientów do nowości na wszystkie możliwe sposoby. Są to albo dodatkowe profity dla korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, albo również wzmożone bezpieczeństwo przeprowadzanych za ich pomocą transakcji. Przykładowo przelew z poziomu telefonu możemy wykonać dopiero po szczegółowym zweryfikowaniu, czy faktycznie chcemy przetransferować pieniądze. Wówczas program generuje dla nas jednorazowe hasło, które nam to umożliwi. Zdaniem ekspertów, to obecnie najbezpieczniejsza forma dokonywania transakcji pieniężnych.
Uważać natomiast należy na zabezpieczenia typu podpis elektroniczny czy tokeny sprzętowe. Są one bardzo słabo odporne na złośliwe oprogramowanie wykorzystywane przez cyberprzestępców. Za ich pomocą mogą oni np. zmienić bez naszej wiedzy numer konta adresata i przelejemy wtedy środki na rachunek złodziei.
Szczęściem w nieszczęściu jest fakt, że banki zazwyczaj zwracają pieniądze w przypadkach cyberkradzieży. Jest to forma dbania od wizerunek godnej zaufania i bezpiecznej instytucji. Warto jednak, byśmy o bezpieczeństwo naszych pieniędzy zatroszczyli się najmocniej sami.