Nowa komunikacja w bankowości mobilnej

Bankowość mobilna w Polsce rozwija się niezwykle szybko. Już 18 dużych instytucji tego typu w naszym kraju, oferuje swoim klientom aplikacje mobilne na ich smartfony lub tablety, a także wersje lite swoich stron internetowych. W związku z tym, coraz częściej zamiast informacji o najnowszych ofertach poprzez SMS-y, otrzymujemy je za pośrednictwem powiadomień PUSH.

Informacje PUSH mają wiele elementów, które stawiają je ponad tradycyjnymi wiadomościami tekstowymi, jako sposób komunikacji banku z klientem. Mogą one zostać dostarczone do adresata, nawet gdy ten nie ma włączonej aplikacji mobilnej. Innym bardzo istotnym, a być może najistotniejszym czynnikiem jest fakt, że bazują one na mechanizmie geolokalizacji oraz danych dotyczących zachowań użytkownika na podstawie aplikacji. Jest to o tyle ważne, że wysyłane oferty, mogą być bardziej spersonalizowane, niż miałoby to miejsce w wypadku zwykłego SMS-a.

Oprócz faktu, że klient będzie lepiej poinformowany, korzystanie z powiadomień PUSH stanowi źródło innych korzyści dla banków. Koszty marketingu mobilnego mogą być dzięki temu niższe nawet o 40%. Z kolei efektywność działań w tym kanale, może wzrosnąć o 30%. Wynika to z tego, że skoro użytkownik dostaje bardziej spersonalizowane informacje, chętniej będzie używał aplikacji.

Nie można jednak na chwilę obecną mówić, że powiadomienia SMS-owe zostaną zupełnie wyparte. Widać jednak, że wiele wskazuje na coraz większe zainteresowanie banków informowaniem swoich klientów za sprawą technologii PUSH. Warto śledzić rozwój wydarzeń w tej kwestii.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.