Deutsche Bank zlecił niedawno badanie, na temat korzystania z kart płatniczych. Wyniki pokazały, że oprócz funkcjonalności tych narzędzi, coraz mocniej cenimy sobie również ich wygląd. Nic w tym dziwnego. Wszak coraz częściej ich używamy i stają się one czymś w rodzaju naszych wizytówek.
Badanie wykazało, czym generalnie kierujemy się przy wyborze kart płatniczych. Jest to w dużej mierze zależne od tego, czy chcemy zaopatrzyć się w kartę debetową, czy kredytową. W wypadku tych pierwszych, najistotniejsza jest bezpłatna możliwość korzystania z bankomatów, a także dokonywania płatności zbliżeniowych. Jeśli chodzi natomiast o karty kredytowe, bardzo ważne dla badanych były długość okresu bezodsetkowego i oprocentowanie kredytu. Niezależnie od typu karty, bardzo istotne jest również ich bezpieczeństwo.
Z analizy badania wynika również, że pewien odsetek badanych przywiązywała dużą wagę do wyglądu ich karty. Nie był on może aż tak ważny, jak wyżej wymienione cechy, ale jednak pojawienie się takich odpowiedzi (4,5% w wypadku kart debetowych i 4% w wypadku kart kredytowych), jest całkiem ciekawym zjawiskiem. Okazuje się, że ankietowani traktują karty, jako ważny element ich wizerunku, który może zwiększyć jego atrakcyjność nie tylko podczas spotkań biznesowych, ale także zwykłych zakupów.
Producenci kart już od jakiegoś czasu zaczęli zauważać ten trend. Na rynku istnieje sporo kart, wyróżniających się swoim wizerunkiem i tym samym podnoszących prestiż swoich właścicieli. Przykładem mogą być karty srebrne, złote czy platynowe. O krok dalej poszedł natomiast katarski bank narodowy. Wypuścił on w obieg linię diamentowych kart, które faktycznie wysadzane są tymi kamieniami. Z kolei sam Deutsche Bank, który zlecał owo badanie, także wyemitował serię niestandardowych kart płatniczych. Są to karty IQ World MasterCard. Na każdej z nich znajduje się najpopularniejsze zdjęcie Alberta Einsteina, w wersji pop-art.