Bankowość mobilna zyskuje zwolenników z miesiąca na miesiąc. Eksperci przewidują, że w niedalekiej przyszłości stanie się ona jednym z głównych kanałów transakcyjnych dla klientów banków. Nie powinna jednak zagrozić pozycji bankowości internetowej, która będzie rozwijać się swoim torem.
Według danych, dostęp do szeroko pojętej bankowości elektronicznej, ma w Polsce około 22,4 milionów użytkowników. Wśród nich aktywnie korzysta z tych kanałów niemal 56%. Osoby korzystające z usług swoich banków za pomocą smartfonów lub tabletów, wciąż są jednak w mniejszości. To jednak ulega sukcesywnie zmianie i coraz więcej klientów banków, zaczyna przeprowadzać transakcje finansowe na urządzeniach mobilnych. Widzą to sami przedstawiciele banków, którzy bardzo dbają o szeroki zakres funkcjonalności swoich mobilnych aplikacji. Chodzi tu przede wszystkim o stworzenie nowego środowiska online, opartego na sprawnych procesach obsługi sprzedażowej, a także posprzedażowej. Kluczem jest tu szybkość i wygoda jakiejkolwiek z usług. Obydwa te czynniki zapewnia właśnie bankowość mobilna, która zdaniem fachowców, ma stać się w niedługim czasie głównym kanałem przeprowadzania bankowych transakcji.
Co natomiast czeka bankowość internetową? Nie należy się obawiać, że zostanie ona wyparta przez kanały mobilne. Ma ona zostać po prostu rozwijana w innych kierunkach jak np. doradztwo. Wiele polskich banków planuje wprowadzić na swoje strony internetowe, opcję poradników video. Mają one ułatwić klientom instytucji finansowych, rozwiązanie różnych problemów w każdym miejscu na ziemi.