Skarżymy się mniej. Ale nie na banki.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego ujawnił raport skarg zgłaszanych na instytucje finansowe, w pierwszym półroczu 2014. Wynika z niego, że skarżymy się na ich działalność coraz mniej. Niestety przedstawiciele sektora bankowego nie mogą być zadowoleni. Raport ujawnia, że liczba skarg na reprezentujące go instytucje wzrosła.

Wzrost ten był co prawda niewielki, bo o 4,3 punktu procentowego, ale jednak może być pewnego rodzaju sygnałem ostrzegawczym. Ponadto w pierwszych dwóch kwartałach ubiegłego roku, to banki były dla klientów mniej problematyczne, w porównaniu z np. zakładami ubezpieczeń. Raport za pierwszą połowę 2014 pokazuje, że aż 53% skarg składanych w tym okresie, dotyczy właśnie banków. Sprawdźmy, za co te instytucje finansowe zalazły nam za skórę najbardziej.

Najbardziej przeszkadza nam poziom obsługi klienta w bankach. Bardzo często konsultanci nie udzielają wyczerpujących informacji na temat poszczególnych ofert, czy produktów finansowych. Zdarza się również, że te informacje są podawane w bardzo nierzetelny sposób. Obsługa rachunków również mogłaby ulec poprawie. Wiele skarg wpłynęło na niedotrzymywanie terminów przelewów, a także blokad rachunków. Innym elementem, nad którym wedle raportu banki powinny popracować, jest podejście do kredytobiorców i pożyczkobiorców. Najczęściej skarżą się oni na sposoby realizacji całkowitej spłaty zobowiązania, jak i również brak aktualizacji informacji w Biurze Informacji Kredytowej.

Czy Wam zdarzyło się składać skargę na swój bank? Jeśli tak, to czego ona dotyczyła?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.